KaLaU BeTuL SaYaNg

Assalamualaikum ;]

Ok. Today, we are going to discuss on a topic that really light and simple which is kalau betul sayang.


Kalau betul kita sayang orang, mesti la kita akan cuba sedaya upaya untuk buat dia gembira bila dia sedih, buat dia bersemangat bila dia down. doakan dia sentiasa selamat dan sihat. kan? kan? 

kalau betul kita sayang sesuatu benda, contoh macam kasut, gadget, or any possible thing yang boleh menjadi barang kesayangan kita lah pendek kata. kita mesti akan jaga ia dengan rapi, baiki ia kalau rosak, alert bab2 maintainance ia. kita akan berhasrat lifespan ia akan panjang.

let say, kalau betul la kita sayang parents kita. kita akan cuba untuk cari pasal semaksimum mungkin or cuba pastikan kita  tersakitkan hati diorang  seminimum  mungkin?
haa, jawab la sendiri.

other situation. kalau betul sayang kawan kita. kita akan join tak sesiapa pun kutuk, pulau, manipulate kawan kita? it supposed to be kita bela kawan kita kalau dia betul DAN mohon maaf bagi pihak dia kalau memang dia bersalah dalam sesuatu hal tu. kan? then, try to advice him or her.

sama la jugak kat sini. kalau betul kita sayang diri sendiri, kita kena la cuba untuk berubah, have some faith in ourselves, valued ourselves, have self-respect. ye, tu yang aku belajar beberapa hari lalu. Bukan suruh riak tapi nak suruh hargai diri. Bukan nak suruh jadi self-fish tapi nak mintak utamakan diri sedikit demi yang tersayang. eh? Oooo.. family la. pike lain lettew. -.-'

ok la. aku pon xsure apa yang aku tulis ni saling berkait atau tak. tapi itu la pada aku apa yang patut kita faham dalam kehidupan seharian ni. nampak simple, tapi selalu kita silap. kita patut tahu dan bertindak dengan tindakan yang paling wajar dan terbaik KALAU BETUL kita SAYANGkan sesuatu tu. 

thus, enjoy your life and cherish each and everyone or thing around you before it's too late. 
better late than never is true but never be late is better. so, keep up the good  moods and start to think glorious things that we can achieve when we are still able to make a change.

that's all from me. kalau betul sayang aku, baca atas tu! hahah. acah laa ;p

Comments

Rossales said…
hahaha. saaaaaaaaaaaayang kaka lebih ;]

Popular posts from this blog

#8 LEGO

#2 LEGO

#1 LEGO