JuJuR aKu RinDu

AMARAN!! entry ini bosan, xberminat?? sila tekan next blog. haha

Paku dulang paku serpih, cakap orang die yang lebih...
maafkan aku dan tegor aku kalau itu aku.
Pepatah ni bukan boleh dikaitkan dengan hal mengata sahaja,
 tapi hal berkata-kata itu sendiri...
hang pike la sendiri.. 

sikap masyarakat sekeliling yang mementingkan diri sendiri.

dan banyak lagi..

benda2 macam ni la yang selalu buat aku compare life aku dengan kau dan life aku sekarang tanpa kau..

mungkin dulu, aku budak tadika yang sombong dan mengada-ngada,
hari2 Cikgu Anom pujuk aku dengan bawak aku pegi kedai Atok Melan supaya aku berhenti menangis.. 
dan kau...
budak pelik dan aneh yang rumah cume setapak due depan tadika yang asyek JUGAK menangis dan duduk dapor tadika dengan tukang masak tadika, Wak Jam.

Kite tadika same, sekola rendah same, skola menengah same.
END UP, uni xsame...

ARGHHHHHH!!!!!



kalau kau tahu macam mane perasaan aku mase first time tahu yang aku akan bawak diri sorang2 datang puncakk nih.. dan kau pulak dapat uni yang same dengan yang laen2 a.k.a orang2 yang temasok dalam list orang2 yang menjadi highlight dalam hidup aku selama nih...
ko mesti akan tejelopok macam nangka busuk yang da takde rupe nangka...
aku sedeh
aku takut
aku risau
aku sedeh sedeh sedeh sedeh sedeh sangattt.
dan aku jeles, dan aku nanges. even sekarang ni pon.. ini serius.
thanx kau dan kau datang rumah aku sebelum aku masuk palam ;]*terharu
tapi, bile aku da masok puncakk nih, aku besyuko bukan kau yang tecampak jauh dari yang laen2...
aku besyuko itu aku, bukan kau..
sebab kau takkan dapat bayangkan macam mane rasenye pegi tempat baru tanpa orang2 yang sentiase ade dekat sebelah kau selama nih..
lagi2 bile atmosfera baru tuh sangat berbeza dengan atmosfera kite dulu2..
ade mase tuh, aku macam orang yang tesadung dengan benda yang keras dan menjengkelkan tanpa aku sengajakan, situasi tu bole dikatakan macam aku berkawan dengan api, tapi aku xsangke itu api..
ade jugak masa yang aku macam orang yang terkehel kaki dalam satu marathon dan tertinggal jaoh kat belakang, tapi takde sape pon yang toleh belakang nak tolong aku.. 

ni maksod aku [-.-]Y

ade waktu bile aku memang perlukan kau, dan yang laen2 tuh, tapi tu semue IMPOSSIBLE! aku dekat sini sorang, korang semue xde dekat dgn aku..
aku harap ade orang kat sini yang dapat replace posisi korang kat sini,
tapi xde..
memang xde.. mungkin xkan pernah ade..
aku seda waktu tuh, aku kat puncakk nih seorang..
aku kene belaja untuk survive!!!
most of the time, bile aku call kau tu sbnanye aku rase sede sangat,
naseb baek kau dan yang laen2 ade untuk borak dengan aku.. ;]
hilangkan sedeh aku..




aku besyuko, dalam suke aku memang ade kau,
dan dalam duka aku pon selalu ade kau. hahaha.. jiwang gak aku nih..
jujur, kau kawan senang aku dan kawan sedeh aku..
terime kaseh sangat sanagtt sangattt weh..

sekarang, aku gembira kau dan yang laen2 gembira kat sane, 
dan aku kat sini maseh sedang belaja dan teruskan hidup.
 aku tahu, kau dan yang laen2 mesti akan ade bile aku sedeh kat sini...
sekarang, aku seda, even aku kat sini sorang2.. aku ade ALLAH,
aku ade family yang aku sayang, of course. haha
dan aku ade kau dan yang laen2..

mase result spm klua dulu2,
aku gembira tengok abah aku muka terharu, hahaha
aku pon tekejot..
aku sangat tak sangke dan besyuko.
tapi, benda pertama yang aku pike mase tuh,
macam mane dengan kau??
macammane dengan yang laen2 semue tuh???
kalau kau perasan.
aku dan abah aku, ade duduk dekat belakang kau mase kau dan ayah kau ambik result.
kitorang memang tunggu kau...

ikhlas, aku besyuko dengan ape yang kite semua dapat..
tapi,
mase aku bediri atas pentas dengan mereka2 yang memang bijak bestari, dan memang dijangka akan dapat result segempak tuh..

aku terase..
aku rase sedeh sangat.
aku hampir nanges..
tapi aku tahan dan simpan sampai balik bukitt..
mane kawan2 aku yang laen???
mane?? mane?? kenape aku rase macam  tak temasok dalam golongan tuh?
golongan bijak bestari tuh?
aku rase macam orang asing yang agak tibe2 bole join diorang dekat situ.
dalam gembira aku hari tuh, aku rase lagi banyak sedeh yang aku rase..
jujur, xseronok bile kawan2 xdapat same dengan apa yang kita dapat...

aku harap sangat kite semua akan berjaya even kite da tak kongsi jalan yang same,
jalan kau dengan jalan aku mungkin tak same, 
tapi aku nak kau tahu yang sepanjang perjalanan kau tuh, 
aku sentiase akan sokong kau dari belakang, depan , atas, bawah..
hahaha.. senang kate dari segala penjuru alam lah. [0_0]Y


aku doakan setiap kawan2 aku berjaya dunia akhirat..Amiin...
Terima kasih Ya ALLAH sebab jadikan die dan yang laen kawan aku ;]

untuk kau. ;p

Comments

Popular posts from this blog

#8 LEGO

#2 LEGO

bYe bYe HO, Hi Hi MO