bYe bYe HO, Hi Hi MO

Assalamualaikum

Alhamdulillah. Ye, syukur sangat i passed my ho-ship without any extension wehh.

Dulu rasa tak sabar sangat nak habis ho sebab zzzzz. Banyak sebab. Antaranya, aku tak nak dah exam2 ni. Penat. Stress. Dari kecik sampai besar, kerja pon nak kena exam. Mencii. Serius xshuqa
Hahahha.

Boleh dikatakan, itu antara ape yang aku letak kat belakang fikiran setiap hari aku kerja ho dulu. Aku fikir, xpe. Sikit je lagi nih. Kejap je lagi. Lepas ni tinggal kerja je, xyah dah exam2 bagai. U can do it. U must do it. Hahahha. Gitcheww. 

Bukan apa, sebab biasa la aku pon manusia jugak, kadang ade rasa suka dengan kerja aku, kadang rasa benci nye jadi doktor. Semua kena buat, semua kena tahu, semua kena tinggal, sampai rasa macam ko xde life, and orang sekitar pon *some of them* yang expect or treat kau macam ko xde life. Life ko hanya untuk kerja. Plus, ko single kan. Kerja la. Berapi hati ni oi. Ko cuti nak buat ape? Bukan ada anak laki nak jaga. Hello?? Salah ke aku single?  Aku single, aku tetap anak someone okay. Aku ade parents yang tunggu kat kampung tu, aku ada member nak hang out, ade adik beradik nak gosip, dan mata nak tido. Ehh. Oh, lupa. Orang single pun ada hati dan  perasaan tau. #tiberr  Hahahaha. Tak dela, come on guys... aku pun ada benda lain nak buat selain kerja. Lol. Ni la kenyataan yang pahit tapi benar.

Dah la malas nak cite lebih2, nanti kata memburukkan orang pulak. Asalnya nak cerita lain, cerita benda ni pulak. Kat mana tadi?? Lost. LOL

Oh, habis HO, haa. Sikalang, sis dah MO. Kuihkuihkuih, sambil nari-nari ulala

Mula2, zaman2 kontrak ni, kena la "float" dulu before dapat actual placement, so sistur pon float la in medical. Wowwerz x? Hahahahha.

Gila. 

Medical

Asalnya, nak anaesth, tapi rasa macam jauh dari pandai ni nak jadi MO anaesthesia, hypertension pun entah2 xreti manage.. Makanya, idok lerr teman request mana2 HOD untuk "ambillah saya"

Saya pun bergantung pada nasib, ishh, xberusaha langsung! Hahaha. Which i knew the risk of not applying to any specific department or HOD.. Tahu dah kalau x bersungguh-sungguh jumpa bosses department yang kita nak, kita akan dicampak to any available or NEEDY department..

Dah ready kan hati ni nak dapat mana2 je. Tup tuppp, as expected. Medical it is. Gelak sikit ha ha ha h a. 

Awal2 tu dah redha dah sebab, i know i actually need it. Time HO dulu bukan sempat pon nak belajar management, tahu ikut je plan, buat post round membuta tuli. Tapi tu aku la. Xtahu la korang or orang lain, yg bagush2 tu. Ihikz, Yg faham ape die buat setiap hari, yg tahu oh pt ni kena bagi ni buat ni itu sebab itu ini etc. Honestly, i didn't nt think i know all that. So i take. Eh took. Sebab aku habis floating dah. Weehoo~

I took the opportunity and try to learn as much as i can. Alhamdulillah 

Survived, float medical HTAN 

Belajar dan sempat melalui pengalaman2 yg hmm, xsemua orang boleh dapat. Xnak ah cite sekarang. Xde mood. Hahaha. 

My floating experience in medical macam roller coaster gak la.. Got depression phase, macam loss hope gile, and things get better by days.. Till i left medical anddd HTAN.

New life began in ***

Ughh

Kbye

Comments

Popular posts from this blog

#8 LEGO

#2 LEGO

#1 LEGO