BuKu WaNgI

Assalamualaikum ;]

hmm, not something so important to mention here.
but i just want to write it here.

i do not really like which mean is I dislike to hear people mumbling around like these :

'' hey X,  aku wonder laa, why haa aku tengok girls ni macam pocket full of money? beli buku tu beli buku ni.. macam suka sangat beli buku ''

'' alaa, kalau beli buku pon belom tentu boleh jawab exam ''

and this:

'' hmm, nowadays people nak jadi pandai senang je, beli je buku tebal banyak-banyak. dah terus jadi . ''

Ahh, tak faham aku. Masalah ke kalau orang beli buku? Yang lagi geramnya, bile tengok orang yang pertikai soal beli tak beli buku tu orang berada, dari atas sampai bawah bergaya sakan.  branded tak branded tu aku tak pasti sebab aku tak tahu pon brand ape yang BRANDED sangat tu. haha. Kalau baju ,beg, kasut yang dipakai tu yang aku tengok biasa dijual dekat kedai berhawa dingin berdindingkan kaca dengan susunan produk yang rapi dan aku tengok macam banyak je lagi ruang nak isi stok tapi die letak sehelai dua je kat situ. sampai aku pun segan nak masuk. HAHAH. takkan buku yang mahal bagi orang-orang macam aku tapi murah bagi korang tu jadi sama mahal macam mahal bagi aku??! this is serious business! digest it please.. 


haa, kedai yang macam ni laa, sampai nak sebut nama pon aku tak reti [-.-]Z
jujur aku lame

wajar tak wajar manusia ni nak bising soal membeli buku? HEE, annoying betul.

Soal boleh jawab atau tak OF COURSE la takde kaitan dengan soal beli tak beli buku.
Yang penting itu usaha. Ni tak mahu cakap panjang. semua pun harus mangerti. OK? ;]

BUKU TEBAL yang ringan macam aiskrim -.-

waaaaaaaaaaaaaaaaaaa, gembiranya aku bila cakap pasal buku tebal. As a student, buku tebal tu dah jadi lumrah kehidupan dah.. Bukan kami yang minta nak baca buku tebal setebal tilam GETHA yang empuk lagi mendodoikan kat tv tu. tapi we have to. Yang penting itu usaha. Tak semestinya orang yang baca dari kulit ke kulit buku tu lebih berjaya dari orang yang hanya baca 1/10 buku. 
eh, aku nak cakap ape sebenarnya ni?  Takde laa, memang la kajayaan seseorang tu tak bergantung pada ketebalan buku yang die pegang atau baca, tapi secara logik nya lah kan, kalau nak dibandingkan keringat orang yang memikul buku 4-5 kg dengan keringat orang yang pakai baju berlapis-lapis atas tujuan nak jadi stylo dan langsung tak berhasrat untuk menggendong sumber ilmu, mana yang inshaALLAH lebih mendapat berkat? haa, fikir-fikir la sendiri.. 


haa, sape baca cover to cover buku ni, memang salute la aku kat dia ;D

So, di sini sebenarnya aku nak minta kepada yang tak sudi membeli buku pelajaran tapi lebih sudi dan gemar dan berbesar hati segedabak kontena membelanjakan wang ringgt dolar rupiah anda untuk membeli barang perhiasan diri a.k.a barang-barang yang mahal lagi MAAHALL, untuk menghormati orang lain yang mungkin tidak sependapat dengan anda.

Akhir kata, perjuangan tanpa pengorbanan adalah sama dengan kejayaan tanpa usaha yang mana payah untuk berhasil bahkan akan kekal hanya sebagai IMPIAN tanpa NIAT untuk MENGECAPI. 

aku harap entri ni korang faham. sebab aku tak reti nak tulis macam mana.. HAHAHA. OK, itu saja untuk kini. terima kasih ;] semoga apa yang aku tulis membuka minda aku dan korang. ye, aku sekali. BYE darling ;]

Comments

Popular posts from this blog

#8 LEGO

#2 LEGO

bYe bYe HO, Hi Hi MO